Rritje kostosh dhe afate të tejkaluara për hekurudhën Tiranë-Rinas-Durrës

Punimet për hekurudhën Tiranë-Rinas-Durrës kanë tejkaluar afatin, ndërsa shteti shqiptar ka marrë një tjetër kredi për punime shtesë. Kjo ka çuar në rritjen e kostos: nga 69.6 milionë euro që ishte oferta fituese e shoqërisë italiane INC S.P.A., tashmë kostoja ka arritur në 91.7 milionë, thuajse aq sa kërkuan dy kompanitë e tjera që u skualifikuan. Tenderat miliona eurosh për fonde shtesë janë zhvilluar pa garë, me justifikimin e rritjes së çmimeve dhe kostos së punës. Një pjesë e punimeve kryhen nga kompania shqiptare “Prima Energy”, pa eksperiencë të mëparshme në këtë sektor .

Redaksia INA Media

Punimet për hekurudhën Tiranë-Rinas-Durrës, një nga projektet më të rëndësishme të infrastrukturës në Shqipëri, kanë tejkaluar ndjeshëm afatet e parashikuara dhe buxhetin fillestar. Projekti, i financuar me një grant prej 35.5 milionë eurosh nga Bashkimi Europian dhe me një kredi sovrane prej 36.87 milionë eurosh nga BERZH, fillimisht u planifikua të përfundonte në verën e vitit 2023. Megjithatë, për shkak të vonesave, kostot e tij janë rritur nga 69.6 milionë euro në 91.7 milionë euro, dhe ende nuk ka një datë të saktë për përfundimin e punimeve.

Ministrja e Infrastrukturës dhe Energjisë, Belinda Balluku, në disa deklarata publike ka përmendur arsyet e vonesave, duke përfshirë procesin e shpronësimeve dhe ndryshimet në projektin fillestar. Për më tepër, janë miratuar fonde shtesë pa zhvilluar tenderë të hapur, duke u justifikuar me rritjen e çmimeve dhe kostove të punës. Një pjesë e mirë e punimeve po kryhet nga kompania shqiptare “Prima Energy”, e cila nuk ka eksperiencë të mëparshme në këtë sektor.

Sipas një njoftimi të BERZH-it, Shqipëria ka kërkuar një kredi shtesë prej 40.7 milionë eurosh për të mbuluar rritjen e kostove dhe për komponentë të rinj, përfshirë elektrifikimin dhe ndërtimin e stacioneve të reja. Këto shtesa janë ende në fazën e tenderimit dhe parashikohet që punimet të përfundojnë në fillim të vitit 2026.

Institucionet shqiptare kanë refuzuar të publikojnë kopje të kontratave dhe raportet e inspektimit, duke e cilësuar informacionin si konfidencial. Kjo mungesë transparence ka ngritur pikëpyetje mbi mënyrën e menaxhimit të fondeve publike dhe përgjegjësinë institucionale për tejkalimin e afateve dhe buxhetit.

Gjetjet kryesore të hulumtimit:

  • Kosto e projektit: Nga 69.6 milionë euro në 91.7 milionë euro, me një kredi shtesë prej 40.7 milionë euro.
  • Financimi: Bashkimi Europian (35.5 milionë euro grant) dhe BERZH (77.5 milionë euro kredi).
  • Afatet: Punimet fillimisht parashikoheshin të përfundonin në verën e 2023; tani parashikohet që të mbyllen në fillim të 2026.
  • Mungesa e transparencës: Kontratat dhe raportet e inspektimit mbeten të paaksesueshme për publikun.
  • Kompania shqiptare: “Prima Energy”, pa eksperiencë të mëparshme në ndërtimin hekurudhor, ka marrë pjesë të konsiderueshme të punimeve.

Për të lexuar artikullin e plotë klikoni: https://ina.media/2024/12/18/hekurudha-tirane-rinas-durres-mbetet-rrugeve-ndersa-fondet-shtohen-pa-gare/