Redaksia INA Media
Punimet për hekurudhën Tiranë-Rinas-Durrës, një nga projektet më të rëndësishme të infrastrukturës në Shqipëri, kanë tejkaluar ndjeshëm afatet e parashikuara dhe buxhetin fillestar. Projekti, i financuar me një grant prej 35.5 milionë eurosh nga Bashkimi Europian dhe me një kredi sovrane prej 36.87 milionë eurosh nga BERZH, fillimisht u planifikua të përfundonte në verën e vitit 2023. Megjithatë, për shkak të vonesave, kostot e tij janë rritur nga 69.6 milionë euro në 91.7 milionë euro, dhe ende nuk ka një datë të saktë për përfundimin e punimeve.
Ministrja e Infrastrukturës dhe Energjisë, Belinda Balluku, në disa deklarata publike ka përmendur arsyet e vonesave, duke përfshirë procesin e shpronësimeve dhe ndryshimet në projektin fillestar. Për më tepër, janë miratuar fonde shtesë pa zhvilluar tenderë të hapur, duke u justifikuar me rritjen e çmimeve dhe kostove të punës. Një pjesë e mirë e punimeve po kryhet nga kompania shqiptare “Prima Energy”, e cila nuk ka eksperiencë të mëparshme në këtë sektor.
Sipas një njoftimi të BERZH-it, Shqipëria ka kërkuar një kredi shtesë prej 40.7 milionë eurosh për të mbuluar rritjen e kostove dhe për komponentë të rinj, përfshirë elektrifikimin dhe ndërtimin e stacioneve të reja. Këto shtesa janë ende në fazën e tenderimit dhe parashikohet që punimet të përfundojnë në fillim të vitit 2026.
Institucionet shqiptare kanë refuzuar të publikojnë kopje të kontratave dhe raportet e inspektimit, duke e cilësuar informacionin si konfidencial. Kjo mungesë transparence ka ngritur pikëpyetje mbi mënyrën e menaxhimit të fondeve publike dhe përgjegjësinë institucionale për tejkalimin e afateve dhe buxhetit.
Gjetjet kryesore të hulumtimit:
- Kosto e projektit: Nga 69.6 milionë euro në 91.7 milionë euro, me një kredi shtesë prej 40.7 milionë euro.
- Financimi: Bashkimi Europian (35.5 milionë euro grant) dhe BERZH (77.5 milionë euro kredi).
- Afatet: Punimet fillimisht parashikoheshin të përfundonin në verën e 2023; tani parashikohet që të mbyllen në fillim të 2026.
- Mungesa e transparencës: Kontratat dhe raportet e inspektimit mbeten të paaksesueshme për publikun.
- Kompania shqiptare: “Prima Energy”, pa eksperiencë të mëparshme në ndërtimin hekurudhor, ka marrë pjesë të konsiderueshme të punimeve.
Për të lexuar artikullin e plotë klikoni: https://ina.media/2024/12/18/hekurudha-tirane-rinas-durres-mbetet-rrugeve-ndersa-fondet-shtohen-pa-gare/